משימה מספר אחד:
א.תהליך כימי:1. תהליך שבו משתנה מבנה המולקולות המרכיבות את החומר
2. תרכובת המוצא נקראת מגיבים. 3. התגובות הנוצרות נקראות תוצרים
קישור למקור המידע2. תרכובת המוצא נקראת מגיבים. 3. התגובות הנוצרות נקראות תוצרים
ב. לאחר שנחשפנו בכיתה לנושאים השונים של ילדים משנים קודמות עלו לנו כמה רעיונות:
* חקר הדשן והשפעתו על הגידולים החקלאיים, דרך ייצורו והתהליך הכימי המתרחש בייצור
הדשן. (דשן= מזון שעבר פירוק).
* כיצד משפיע הכלור בבריכות השחייה
על השיניים.
* כיצד משפיע פעילות גופנית מאומצת על
הלב.
1.
2.רעיונות לחקר:
* כיצד משפיע צבע האור המואר על הצמח על קצב הפוטוסינתזה שלו?
* מה ההשפעה של הבטריות על מים וצמחים?
* מה היא השפעת לעיסת מסטיק אורביט על רמת החומציות בפה?
* מה היא ההשפעה של מים מזוהמים על צמחים?
על השיניים.
* כיצד משפיע פעילות גופנית מאומצת על
הלב.
1.
2.רעיונות לחקר:
* כיצד משפיע צבע האור המואר על הצמח על קצב הפוטוסינתזה שלו?
* מה ההשפעה של הבטריות על מים וצמחים?
* מה היא השפעת לעיסת מסטיק אורביט על רמת החומציות בפה?
* מה היא ההשפעה של מים מזוהמים על צמחים?
3. אנו מעוניינות לחקור כיצד הפסולת האורגנית שבתוך הקומפוסט הופכת לדשן משובח.
בקומפוסט יש חומרים אורגניים המתפרקים ומעשירים את הקרקע ונבנים מחדש כגון :עלים שנשרו, שאריות מזון וגללי בע”ח. על מנת לזרז תהליך התפרקות, יצורים זעירים (מיקרואורגניזמים) עושים את רוב העבודה ועוזרים להם גם שלשולים וטחביות.
בסוף התהליך מתקבל קומפוסט שהוא דשן המכיל תרכובות אורגניות.
הקומפוסט מדשן את האדמה, בה גדלים צמחים שמזינים את בעלי החיים.
בקומפוסט יש חומרים אורגניים המתפרקים ומעשירים את הקרקע ונבנים מחדש כגון :עלים שנשרו, שאריות מזון וגללי בע”ח. על מנת לזרז תהליך התפרקות, יצורים זעירים (מיקרואורגניזמים) עושים את רוב העבודה ועוזרים להם גם שלשולים וטחביות.
בסוף התהליך מתקבל קומפוסט שהוא דשן המכיל תרכובות אורגניות.
הקומפוסט מדשן את האדמה, בה גדלים צמחים שמזינים את בעלי החיים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה